کارگردان Skull and Bones میگوید که داستان «تمرکز اصلی» بازی نیست
به گفته بارنارد، Skull and Bones تاکید زیادی روی روایت ندارند. در حالی که بازی دارای عناصر داستانی است، بارنارد میگوید که این یک تجربه مبتنی بر روایت نیست و در عوض بر این تمرکز دارد که به بازیکنان اجازه دهد ماجراجویی خود را بسازند.
او گفت:
آنچه گفته شد، آنچه شما را از طریق سیستم پیشرفتی که ما آن را Infamy می نامیم هدایت می کند، این واقعیت است که به نقشه هایی در بازی دسترسی خواهید داشت که انواع مختلفی از کشتی ها، سلاح ها و زره ها را در اختیار شما قرار می دهد و به آنها نیاز خواهید داشت. کسانی که در حال حرکت و کاوش در سراسر جهان هستند تا در برابر دشمنان جدید موثر باشند."