تبلیغ شما اینجا نیست!
سایت ایکس تی لند » بخش بازی های رایانه ای » برسی عملکرد شرکت Activison در نسل 8

برسی عملکرد شرکت Activison در نسل 8

تاریخ : 1399.08.24
نویسنده : yonesxtr
نظرات : 1
بازدیدها : 1001
  • 3
کارنامه نسل 8 به پایان رسیده است و در این مقاله به برسی عملکرد شرکت های بزرگ بازی سازی در این نسل می اندازیم!

ابتدا دوس دارم با شرکت اکتیویژن شروع کنم,شرکتی که بدون شک همه شما نام آن را شنیده اید حالا چه خوب باشد و چه بد!شرکت اکتیویژن ماننده هر نسل با نام کالاف دیوتی گره خورده است,اما این قضیه در نسل هشت تا به جلوتر می رفتیم فرق می کرد!
شرکت اکتیویژن 3 سال قبل از شروع نسل 8 یکی از بزرگترین قرار داد های صعنت بازی سازی را به مدت 10 سال با استدیو صاحب نام Bungie و خالق یکی از بهترین فرانچایز های مایکروسافت یعنی Halo برای ساخت یک عنوان در سبک جدید شوتر سوم شخص لوتر امضا کرد!بازی Destiny که در سال 2014 یعنی یک سال بعد از شروع نسل 8 منتشر شد و توانست از نظر تجاری موفقیت بسیار عالی ای را کسب کند!بازی ای که پرخرج ترین عنوان تاریخ صنعت بازی سازی با هزینه 500 میلیون دلار می باشد!
بازی Destiny با وجود موفقیت تجاری اش و جذب امار قابل توجهی از کاربران به خود اما از نظر منتقدان این عنوان نتوانست ماننده دیگر عنوان استدیو یعنی سری Halo ظاهر شود و این عنوان تنها نمره 78 را در متاکراتیک برای خود ثبت کرده است!
در ادامه نیز همکاری این دو شرکت ادامه پیدا کرد و منجر به ساخت  نسخه دوم سری شد که بهبود هایی نسبت به نسخه اول خود داشت,با وجود اینکه از نظر منتقدان به ماننده نسخه اول عمل کرده بود اما از نظر فروش و تجاری و جذب بازیکنان توانست بسیار موفق ظاهر شود!
اما بیاید به عنوان سالیانه و بلند آوزه این شرکت یعنی سری کالاف دیوتی در نسل هشت نگاهی بیندازیم.سری بازی های Call of Duty در نسل هشت به ماننده یک قله کوهی بود که هر سال با گذشت از نسل هشت شاهد پیشرفت و بهتر شدن آن بودیم!سری Call of Duty در نسل 7 به اوج محوبیت و قدرت خود رسیده بود به طوری که دو نسخه از این عنوان به عنوان نامزد بهترین بازی های سال انتخاب شده بودند اما در نسل هشت این قضیه فرق می کرد و با شروع نسل شاهد عرضه Call of Duty: Ghosts بودیم که در مقابل رقیبش یعنی بتلفید حرفی برای گفتن نداشت و همچنین نتوانست دل طرفداران را راضی کند و بازیکنان سری را بیشتر از قبل کند!
بعد از Call of Duty: Ghosts شرکت اکتیویژن یک مسیر اشتباه را با بردن این سری به فضا و جداکردنش از ریشه سری در پیش گرفت.با معرفی Call of Duty: Advanced Warfare در سال 2014 که توسط Sledgehammer Games ساخته و توسعه پیدا کرد,موج منفی از سوی طرفداران به همراه داشت,چرا که این عنوان دیگر بر روی زمین در جریان نبود و شما باید بر روی فضا با اسلحه های فضایی به مبارزه با هم می پرداختید,مکانی که هیچ جایگاهی در ریشه این سری نداشت.
Call of Duty: Advanced Warfare پایان کار اکتیویژن با سبک فضایی برای سری نبود,سال بعد استدیو Treyarch با معرفی Call of Duty: Black Ops III طرفداران را این سری را بیشتر به شوک برد.این عنوان نیز ماننده ادونس وارفر که از سری محبوب بلک اپس بود,تم فضایی به خود گرفته بود و باعث نارضایتی بیشتر طرفداران از این شرکت و سری کالاف دیوتی شد!
در ادامه سیاست های بد اکتیویژن برای این سری,شاهد ضربه اخر به تم و سبک فضایی برای کالاف دیوتی در نسل هشت رسیدیم,بله عنوان Call of Duty: Infinite Warfare ساخته استدیو Infinity Ward که اخرین عنوان در سبک فضایی در نسل هشت بود و در سالی که عرضه شد با یکی از بهترین نسخه های بتلفید یعنی بتلفید 1 روبه رو شد!
خوشبختانه بعد از انتشار این سه نسخه از سری,اکتیویژن به راه درست برای سری برگشت و با معرفی Call of Duty: WWII در سال 2017 نه تنها طرفداران را بسیار خوشحال کرد بلکه این عنوان را به جنگ جهانی دوم برد و توانست بسیار موفق ظاهر شود.
در ادامه مسیر درست برای سری شرکت اکتیویژن در ادامه نسل هشت عنوان های Call of Duty: Black Ops 4 و Call of Duty: Modern Warfare را عرضه کرد که هم از نظر تجاری بسیار موفق ظاهر شدند و هم از نظر منتقدان و کاربران با استقبال خوبی رو به رو شد!
در پایان نیز شرکت اکتیویژن با انتشار Call of Duty: Black Ops Cold War پرونده سری بازی کالاف دیوتی را به بهترین شکل ممکن بست.با وجود اینکه این شرکت نتوانست در ابتدا نسل هشت,عنوان های عالی از این سری به بیرون عرضه کند اما همانطور که اشاره کردیم هر ساله این عنوان بهتر و بهتر شد و مسیر صعودی خود را حفظ کرد.
شرکت اکتیویژن در ابتدا نسل هشت,فقط سری کالاف دیوتی را منتشر نکرد که نسخه هایی بودند که مورد پسند کاربران نبودند بلکه شاهد عرضه عنوان هایی غیر از کالاف دیوتی بودم,در ابتدا نسل هشت این شرکت عنوان های شرم اوری مانند Teenage Mutant Ninja Turtles: Danger of the Ooze,The Legend of Korra.The Amazing Spider-Man 2 و گل سر سبد آنها یعنی Tony Hawk's Pro Skater 5 را عرضه کرد که تمامی این عنوان ها یک بازی فاجعه بار چه از نظر منتقدان و چه از نظر اقتصادی بودند!

اما در ادامه نسل هشت به ماننده کالاف دیوتی این شرکت به خودش آمد و به بهترین شکل ممکن به یکی از محبوب ترین فرانچایز پلتفرم صعنت بازی سازی یعنی Crash برگشت!بله شرکت اکتیویژن با ریمیک کردن سه نسخه Crash Bandicoot با نام Crash Bandicoot N. Sane Trilogy دل طرفداران سری را شاد کرد و توانست یک بازی بسیار عالی و خوب را از این سری به بیرون عرضه کند!
این تنها پایان کار اکتیویژن نبود با این سری نبود و در ادامه کراش ماشین را نیز با نام Crash Team Racing Nitro-Fueled ریمیک کرد و طرفداران را بسیار بیشتر از قبل شاد کرد.این شرکت پا را از این فراتر گذاشت و با ساخت نسخه جدید از سری با نام Crash Bandicoot 4: It's About Time کار های خوب خود را برای سری در نسل هشت دو چندان کرد به گونه ای که طرفداران در حال حاضر انتظارات فراوانی از این شرکت برای زنده کردن بهتر سری در نسل 9 دارند!

اما از همه این قضیه ها در مورد شرکت اکتیویژن بگذریم,به بزرگترین سوپرایز شرکت در نسل هشت می رسیم که کمتر کسی حتی تصورش را هم نمی کرد که این شرکت در این نسل چنین بازی را منتشر کند و در ساخت آن سرمایه گذاری کند!
Sekiro: Shadows Die Twice! بله سوپرایز بزرگ این شرکت در نسل 8 چیزی نبود جز Sekiro: Shadows Die Twice که توانست جایزه بهترین بازی سال را نیز تصاحب کند!حتی شاید بسیاری از کسانی که صعنت بازی سازی را دنبال می کنند,بگویند:"اکتیویژن Sekiro: Shadows Die Twice را منتشر کرده است؟! چگونه همچین چیزی ممکن است؟"
شخص خودم هم زمانی که اکتیویژن اعلام کرد که ناشر Sekiro: Shadows Die Twice می باشد بسیار شگفت زده شدم,چراکه هیچ بخشی از بازی با سیاست های اکتیویژن همخانی نداشت!
اما در کمال ناباوری این شرکت نشر Sekiro: Shadows Die Twice را بر عهده داشت و هم در ساخت بازی دخالتی انجام نداد و هم توانست به فروش بازی کمک شایانی کند!
به بخش پول پرستی شرکت برسیم که فکر کنم بسیاری از شما ها با دیدن و شنیدن نام اکتیویژن,کلمه پول پرست به ذهنتان می آید,خب حق دارید زیرا این شرکت در نسل 8 یکی از پول پرست ترین شرکت های صعنت بازی سازی بوده است که حتی در Modern Warfare شما برای خرید یک ساعت برای دیدن K/Dاتان باید 20 دلار پرداخت می کردید!
نمی خوام به صورت کلی در مورد پول پرستی در این نسل اشاره کنم,نکته ای که در این بین وجود دارد این است که در سال های اخیر این شرکت راه درستی را برای پرداخت درون برنامه ای پیش گرفته است!به طوری که بر خلاف تصور بسیاری از کاربران نسخه جدید Crash Bandicoot  یعنی Crash Bandicoot 4: It's About Time دارای هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای نبود!

سخن پایانی

شرکت اکتیویژن ماننده بسیاری از شرکت های صعنت بازی سازی در ابتدای نسل با اشتباهاتش سیر سقوطی پیش گرفت اما با تصمیماتی که در ادامه این نسل در پیش گرفت توانست به مسیر صعودی برگردد و پای این شرکت را فراتر از سری Call of Duty بگذارد,سری Crash را باز زنده کند و یکی از بهترین بازی های نسل 8 یعنی Sekiro: Shadows Die Twice را منتشر کند!
با توجه به آمار ها و ارقام و اطلاعات به نظر من شرکت اکتیویژن در نسل 9 بسیار موفق تر از نسل 8 خواهد بود و اصلا تعجب نخواهم کرد که بازی های بیشتری نظیر Sekiro: Shadows Die Twice را منتشر کند و یا حتی استدیو هایی را برای گسترش شرکت تصاحب کند!

نظر شم  در رابطه با شرکت اکتیویژن چیست؟به نظر شما عملکرد شرکت در نسل 8 چگونه بود و در نسل 9 چگونه خواهد بود؟

نظرات

  1. User Avatar
    خبرنگار
    • tedy9912
    • در تاریخ : 26 آبان 1399 21:37
    1
    برای نسل هشت واقعا قوی بودن اما از اینکه بازی Sekiro: Shadows Die Twice برعکس بازی های قبلی FromSoftware هیچگونه dlc داستانی نداشت فکر کنم تقصیر اکتی بوده و حرکت درستی نبود
    • 4

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
ویدئوها
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

طی یک لایو استریم بلاخره از بازی Indiana Jones ایکس باکس که توسط توسعه دهنده
TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!

بالاخره Skull & Bones یوبی‌سافت سنگاپور تاریخ انتشار جدیدی مشخص شد.
TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!

Capcom بازی بزرگ بعدی سری Monster Hunter را معرفی کرد.
TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!

Hello Games سازنده No Man’s Sky بازی Light No Fire را معرفی کرده است، بازی ای
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

طی یک لایو استریم بلاخره از بازی Indiana Jones ایکس باکس که توسط توسعه دهنده MachineGames ساخته رونمایی شد!
» بیشتر بخوانید
داغ ترین بازی ها
بازی هایی که این ماه منتشر می شوند مورد انتظارترین بازی های سال
بالا