تبلیغ شما اینجا نیست!
سایت ایکس تی لند » بخش بازی های رایانه ای » آیا شاهد انقلاب داستان سرایی در Mass Effect: Andromeda خواهیم بود؟

آیا شاهد انقلاب داستان سرایی در Mass Effect: Andromeda خواهیم بود؟

تاریخ : 1395.12.22
نویسنده : Ash
نظرات : 6
بازدیدها : 2049
  • 1
داستان سرایی در چند سال اخیر بین بازی ها,کم کم روبه افت است و کمتر بازی ای پیدا می شود,که از یک روایت داستان خوب برخوردار باشد.اگر هم بازی از داستان خوبی برخوردار باشد از چند بازی الهام گرفته است و برای ما حس تکراری بودن را دارد.در این میان Bioware برای ساخته جدید خود,یعنی Mass Effect Andromeda شاید در داستان سرایی دچار مشکل باشد,یا انقلابی در این ضمینه به وجود بیاورد,استدیو ای ماهر وخلاق در ضمینه داستان سرایی بازی های خود.امروز تصمیم گرفتیم با شما مقاله زیبا gamingbolt را بازگو کنیم,که آیا واقعا Mass Effect Andromeda می تواند یک انقلاب در داستان سرایی باشد یا خیر؟دیگر وقته مقدمه نیست,بیایید به اصل موضوع بریم.
"این مقاله,دارای اسپویل های اندکی از بعضی بازی ها می باشد."
داستان سرایی در بازی ها به هبچ وجه آسان نیست و بسیاری از نکات را باید در ذهن داشته باشیم و همه موارد به خط اصلی داستان به طور مستقیم کمک نمی کنند.مرحله ی مار افسانه های مرگبار (deadly cockatrice) در ویچر 3 یا مرحله ی همسر گمشده ای که در آخر مارا با شوهر گرگنمای او روبرو میکند خیلی خوب بودند با اینکه اصلا به خط اصلی داستان یعنی پیدا کردن سیری (که به نحوی دخترش هست و نجاتش باید مهم تر باشد) ربط ندارد.مترسک(Scarecrow) در حال مسموم کردن کل گاتهام هست ولی ما با من‌بت(Manbat) می جنگیم یا معما های ریدلر(Riddler) را برای نجات جان زن گربه ای(Catwoman) حل می کنیم.دیگه سراغ بازی هایی که که داستان خاصی ندارند مثل Call of Duty و Destiny نمیرم.
اینطور نیست که من روایت داستانی بازی ها را دوست ندارم بلکه برعکس من عاشق اینم که در کنار داستان اصلی بازی ویچر3، در دنیای ویچر بگردم و با Geralt  ماجراجویی کنم.به نحوی رمان ها هم خود به همین صورت هستند و در کنار موضوع و داستان اصلی رمان،داستان های فرعی نیز وجود دارند که باعث جذابیت بیشتر محتوا میشوند؛ولی اینجا موضوع تفاوت میان بازی و فیلم نیست.

آیا شاهد انقلاب داستان سرایی در Mass Effect: Andromeda خواهیم بود؟

 وقت آن رسیده که خود را برای چیزی متفاوت آماده کنیم.داستان Mass Effect Andromeda نمی تواند فقط این باشد که در بازی متحدانی پیدا کنیم

وخود را برای مقابله با دشمن متحد و آماده کنیم.

موضوع این هست که می خواهیم به روایت داستانی بازی بعدی استودیو ی Bioware یعنی Mass Effect Andromeda نه فقط برای همین سری بلکه برای تمامی بازی ها بپردازیم .

Mass Effect 3 روایت داستانی عجیبی داشت.باید برای دفاع از زمین در مقابل درو گرها (Reapers) نیرو ی پشتیبانی جمع کنید تا به شما کمک کنند و این خط داستانی با داستان Mass Effect 2 که در آن متحدان متفاوتی به دست می آوردید و وفاداری خود را به آن ها اثبات می رساندید تا به مقابله ی گردآورنده ها (Collectors) بپردازید،زیاد تفاوت ندارد؛و هر دو ی این ها با پشتیبانی گارنر در بازی Dragon Age: Origins برای شکست دادن دارک اسپاون(Darkspawn)تفاوتی ندارند.؛ولی این موضوع در بازی Dragon Age: Inquisition یکم فرق می کرد.
نه این که این روش روایت داستانی تاثیر ندارد بلکه همین روش خاطرات بسیار خوبی را برای ما رقم زده است.خواهر دوقلوی میراندا و وحشتی که او با آن مواجه شد؛طول عمر کوتاه Thane و تلاش برای آشتی با پسرش؛فداکاری موردین(Mordin)؛جنگ اول با Corypheus و عقب نشینی به Skyhold؛نبرد نهایی با Arch-Demon: و البته پایان بحث برانگیز Mass Effect 3،همگی تعداد اندکی از این خاطرات هستند.
همین طور که در بالا گفته شد وقت آن رسیده که با روایتی متفاوت روبرو بشویم. داستان Mass Effect Andromeda نمی تواند فقط این باشد که که شخصیت اصلی داستان متحدانی برای مقابله با دشمن جمع کند.اگه هم این طور باشد حداقل باید به روش تازه ای داستان را روایت کنند:در غیر این طورت همانند بازی Fallout 4 باید به مراحل و گیم پلی بازیامیدوار باشیم تا بازی را به جلو ببرند.با اینکه این موضوع اصلا هم بد نبود ولی چیزی که ما بعد از چندین سال انتظار و هایپ فراوان می خواستیم و انتظارش را می کشیدیم نیز نبود.

آیا شاهد انقلاب داستان سرایی در Mass Effect: Andromeda خواهیم بود؟

شاید غیر معقولانه باشد که که در این دوره انتظار روایتی انقلابی برای بازی هایی مثل Mass Effect داشته باشیم.ما می توانیم برای خشنودی قلب خود بازی‌هایی

مثل Her Story و Undertale بازی کنیم ولی چگونه باید این خصوصیات را به یک بازی مثل Mass Effect بدون اینکه طرفدار های بازی رنجیده شوند اضافه کرد؟

 هیچ راه آسانی برای اینکه بگوییم Mass Effect Andromeda باید چگونه روایتی داشته باشد وجود ندارد.باید به صورت جهان باز(open-world )-سندباکس باشد که بازیکنان روایت خود را بسازند یا بازیکنان را به سناریو های متفاوت سوق دهد ؟ یا باید مثل ویچر 3،ماموریت ها را طراحی کنند؟استودیو ی سازنده چه می تواند بکند تا روایتی جدید پدید آورد؟در واقع روش های زیادی وجود دارند که توسعه دهندگان میتوانند از آنها استفاده کنند و حتی چند روش را با هم ترکیب کنند و در بازی بگنجانند.

شاید غیر معقولانه باشد که که در این دوره انتظار روایتی انقلابی برای بازی هایی مثل Mass Effect داشته باشیم.ما می توانیم برای خشنودی قلب خود بازی هایی مثل Her Story و Undertale بازی کنیم ولی چگونه باید این خصوصیات را به یک بازی مثل Mass Effect بدون اینکه طرفدار های بازی رنجیده شوند اضافه کرد؟آخرین باری که Bioware این روش داستان سرایی را امتحان کرد اصلا برای طرفداران خوشایند نبود و تقریبا نفرتی همگانی در سراسر جهان از استودیو به وجود آمد.

Mass Effect Andromeda این توانایی را دارد که مسیر تازه ای را پیش بگیرد که طرفدار ها انتظار آنرا نداشته باشند یا حتی بتوانند مسیر آن را پیشبینی کنند.این عمل می تواند یک تعادل میان 

Mass Effect Andromeda با بغییه سری ایجاد کند ولی مهمترین مسئله این است که ما با همان سناریو ی جذب نیرو قدیمی روبرو نشویم.چیزی از حللت بازی ها در این دوره می توان یاد گرفت این است که ما هم مورد برکت و هم مورد لعنت برای داستان سرایی قرار گرفته ایم.
 نظر شما در این رابطه چیست؟آیا Mass Effect Andromeda می تواند,یک انقلاب در داستان سرایی باشد؟

نظرات

  1. User Avatar
    مدير کل
    • yonesxtr
    • در تاریخ : 20 دی 1394 17:34
    1
    واقعا مقاله جامع و به جایی بود,خسته نباشی  kissing_heart 
     واقعا هر چند صعنت بازی سازی روبه پیشرفت است,داستان بازی ها کم کم داره پس رفت میکنه.
    و چند استدیو انگشت شمار هستن که داستان سرایی فوق العاده ای دارند,که یکی از این استدیو ها Bioware هستش,امیدوارم این استدیو بتونه یک انقلاب داستان سرایی در این سری ایجاد کنه.
    باید دید چگونه عمل خواهد کرد.

    • 2
  2. User Avatar
    کاربر فعال
    • Ash
    • در تاریخ : 20 دی 1394 18:11
    2
    متاسفانه تنها استودیو ها تو داستان کم کاری می کنن گیمر ها هم اصلا به داستان بازی توجه نمیکنن(دیدم که طرف میگه چون بازی ریسینگ و آرکیده پس نداشتن یه داستان خوب ایرادی نداره در صورتی یه داستان که گیمر به ادامه دادن بازی مشتاق میکنه که میتونه برای بازی خیلی خوب باشه)
    توسال2015 بازی های مستقل تو بخش داستان بازی ها عالی بودن که گل سرسبدشون undertale هست و انحصاری های PC هم اکثرا داستان خوبی داشتن جز این بازی ها میشه داستان ویچر و بلادبورن رو خوب دونست و حتی متال گیر هم داستان ناقصی داشت که داد همه رو در آورد و بازی هیلو که بیشتر منتقد ها به داستان بازی ایراد گرفتند.
    در کل سال2015  از لحاظ داستان و روایت داستانی سال متوسط رو به ضعیفی بود.
    • 3
  3. User Avatar
    کاربر فعال
    • mrxo88
    • در تاریخ : 22 اسفند 1395 19:28
    3
    نقل قول: Ash
    متاسفانه تنها استودیو ها تو داستان کم کاری می کنن گیمر ها هم اصلا به داستان بازی توجه نمیکنن(دیدم که طرف میگه چون بازی ریسینگ و آرکیده پس نداشتن یه داستان خوب ایرادی نداره در صورتی یه داستان که گیمر به ادامه دادن بازی مشتاق میکنه که میتونه برای بازی خیلی خوب باشه)
    توسال2015 بازی های مستقل تو بخش داستان بازی ها عالی بودن که گل سرسبدشون undertale هست و انحصاری های PC هم اکثرا داستان خوبی داشتن جز این بازی ها میشه داستان ویچر و بلادبورن رو خوب دونست و حتی متال گیر هم داستان ناقصی داشت که داد همه رو در آورد و بازی هیلو که بیشتر منتقد ها به داستان بازی ایراد گرفتند.
    در کل سال2015  از لحاظ داستان و روایت داستانی سال متوسط رو به ضعیفی بود.


    مقاله خوبی بود. خدا قوت.
    ویچر که یه شاهکار بود چون هر داستان فرعی واسه خودش میتونست یه بازی مستقل باشه و به حق جایزه بهترین بازی سال گرفت بر خلاف DA:Inquisition
    اما در مورد متال گیر کاملا مخالفم. ناقص بود ولی عمدی نبود. کوجیما میخواست تمومش کنه ولی کونامی نذاشت پس ایرادی نمیشه گرفت. با این حال داستانش اینقدر عالی بود که نامزد بهترین بازی سال شد.
    یه نکته دیگه، به جای بتمن (Batman) نوشتید منبت (Manbat) لطفا تصحیحش کنید.
    • 1
    1. User Avatar
      مدير کل
      • yonesxtr
      • در تاریخ : 22 اسفند 1395 19:57
      4
      تو منبع اینطوری نوشته
      https://gamingbolt.com/mass-effect-andromeda-redefining-story-telling
      در مورد DA:Inquisition هم باهات مخالفم
      واقعا حقش بود و البته اینکه بیشتر سایت ها و مجله های اون سال,DA:Inquisition رو به عنوان بهترین بازی سال انتخاب کردن

      هم گیم پلی زیادی داشت و هم واقعا عالی بود البته تو اون سال رقیب سرسختی نداشت!

      کسی به کوجیما کاری نداره,چون همه میدونن تفصیر اون نبود,با بازی کار داریم که داستانش ناقص بود.
      • 1
  4. User Avatar
    کاربر فعال
    • mrxo88
    • در تاریخ : 22 اسفند 1395 20:56
    5
    تو منبع این نوشته: Boy, we better deal with the Manbat or race on
    some Riddler courses to save Catwoman
    این Manbat ربطی به Batman اصلی نداره. باید تو پرانتز یه توضیحی داده میشد که این همون دکتر Kirk Langstrom که تبدیل به خفاش شده. هر کسی منجمله خودم ، که برای بار اول خبر ترجمه شده رو بخونه فکر میکنه اشتباه تایپی رخ داده!
    در مورد دومی هم:
    چطور رقیب سر سخت نداشت؟
    دقیقا شاهکارهایی مثل Bayonetta 2 و Middle-earth: Shadow of Mordor همون سال منتشر شدند و به عقیده خیلی ها باید جایزه بهترین بازی سال رو میگرفتن ولی نگرفتن چرا؟ خدا میدونه.(من خودم سه تاش بازی کردم و میتونم بگم که Bayonetta 2 یه شاهکار به تمام معنا بود. اگر آمار و ارقام هم در نظر بگیریم: متای Bayonetta 2 نمره 91 و متای DA:Inquisition نمره 85 داره!!!)تازه تو خیلی از سایتای معتبر مثل IGN و Gamespot نمره Bayonetta 2 بالاتر از DA بوده.به نظر میرسه با پارتی جایزه رو گرفته.
    در مورد متال گیر هم بازی نقص جزیی داشت و همش به خاطر اون ویدویی که،اگه اشتباه نکنم مرحله 52 بازی رو نشون میداد! فقط بازی طوری تموم شد که ادامه دار بود و این دلیل بر نقصانی بزرگ نیست. حتما نباید آخر هر بازی غول آخر کشته بشه. بزرگترین ایرادی که از این بازی گرفتن تکراری بودن مراحل در بخش دوم داستان بود که درسته و ایراد محسوب میشه.
    • 1
    1. User Avatar
      مدير کل
      • yonesxtr
      • در تاریخ : 23 اسفند 1395 04:13
      6
      هیچ کدومشون سر سخت نبودن!
      متا هم ربطی به انتخاب بهترین بازی سال نداره!
      متای DAI برابر 89 بود و اگه بخوای برپایه متا حساب کنی Super Smash Bros باید سال 2014 بهترین بازی سال می شد که حتی انتخاب شدن هم مثل یه جوک میمونه!

      اره در مورد متال همینطوره.
      • 1

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
ویدئوها
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

طی یک لایو استریم بلاخره از بازی Indiana Jones ایکس باکس که توسط توسعه دهنده
TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!

بالاخره Skull & Bones یوبی‌سافت سنگاپور تاریخ انتشار جدیدی مشخص شد.
TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!

Capcom بازی بزرگ بعدی سری Monster Hunter را معرفی کرد.
TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!

Hello Games سازنده No Man’s Sky بازی Light No Fire را معرفی کرده است، بازی ای
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

طی یک لایو استریم بلاخره از بازی Indiana Jones ایکس باکس که توسط توسعه دهنده MachineGames ساخته رونمایی شد!
» بیشتر بخوانید
داغ ترین بازی ها
بازی هایی که این ماه منتشر می شوند مورد انتظارترین بازی های سال
بالا