تبلیغ شما اینجا نیست!
سایت ایکس تی لند » بخش بازی های رایانه ای » نقدی بر نسخه Close Beta بازی Ghost Recon Wildlands|ماشین بی موتور

نقدی بر نسخه Close Beta بازی Ghost Recon Wildlands|ماشین بی موتور

تاریخ : 1395.11.17
نویسنده : yonesxtr
نظرات : 4
بازدیدها : 2560
  • 0
به لطف یوبی سافت توانستم,نسخه Close Beta بازی Ghost Recon Wildlands را تجربه کنم,به همین دلیل تصمیم گرفتم یک نقد کوتاه بر روی این نسخه Close beta داشته باشم و با شما در میان بزارم.شاید "ماشین بی موتور" در تیتر برایتان کمی تعجب برانگیز باشد ولی بعد از تجربه Close Beta بازی Ghost Recon Wildlands دقیقا این حس به من منتقد شد,که روی ماشینی نشسته ام که هیچ موتوری برای ماشین ساخته نشده است تا ماشین را به حرکت در بیاورد.اگر کنجکاو هستیم که چرا واقعا,پس تا اخر این مقاله همراه من باشید.

برای مقدمه,واقعا مانده ام از کجا شروع کنم از شخصی سازی فوق العاده بازی یا مشکلات آن,به همین دلیل یه مطلب دیگر انتخاب کرده ام.بزرگترین مشکل یوبی سافت!ایده های شرکت Ubisoft"یوبی سافت"واقعا بی نظیر و عالی است,تا جایی که از داشمندان برای ساخت زبان عصر حجر برای ساخت Far cry Primal کمک می گرد,تا این بازی Ghost Recon Wildlands که از مدارک شاهد در کشور بولیوی برای ساخت یک مبارزه با کارتل های مواد مخدر این کشور,استفاده کرده است;که در نوع خود بسیار بی نظیر است,اما مشکل یوبی سافت این است که پیاده سازی گیم پلی و سیستم های مبارزه ای اش را به درستی انجام نمی دهد.این کار را دقیقا برای Ghost Recon Wildlands انجام داده است,محیط بازی در یک کلام بی نظیر است اما گیم پلی بازی,اصلا در حد محیط زیبایش نیست.
نام:Ghost Recon Wildlands
استدیو سازنده:Ubisoft Paris, Ubisoft Reflections, Ubisoft Bucharest, Ubisoft Annecy, Ubisoft Milan, Ubisoft Montpellier
ناشر:Ubisoft
تاریخ انتشار:7 March سال 2017(مصادف با 17اسفند 1395)
وقتی که وارد Close beta بازی می شود,یکی از طراحان بازی از بازی Ghost Recon Wildlands می گوید و همچنین قابلیت های Close beta,طی Close beta بازیکنان به یک ساعته اولیه بازی دسترسی دارند که می توانند به صورت تنهایی یا با دوستانشان بازی کنند,در ادامه بیان می کند که بازی Ghost Recon Wildlands به مدت 4 سال در استدیو های بالا که نام بردیم,ساخته و توسعه پیدا کرده است و این عنوان بزرگترین عنوان جهان بازی یوبی سافت می باشد که تا هم اکنون ساخته شده است.
از این قضیه ها بگذریم,بیاید به سراغ این موضوع برویم که چرا واقعا بازی,یک ماشین بی موتور است.همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردم,محیط بازی بی نظیر ساخته شده است,طی بخش کوچکی که در Close beta بازی در اختیار بازیکنان گذاشته شده است,محیطش به قدری بزرگ است که نیم ساعت شاید هم بیشتر باید با ماشین از اول نقشه تا اخر نقشه بتوانید بروید.به غیر از اینکه محیط بازی بسیار بزرگ است,بسیار عالی طراحی شده است,چه از نظر ظاهری و گرافیک بخواهید و چه از نظر پویا و زنده بودن آن.
وقتی که در محیط گشت و گذار می کنید,حس تنهایی و خلوت بودن محیط به هیج وجهی به شما دست نمی دهد,زیرا به غیر از ماشین هایی که رفت و آمد می کنند,حیوانات و آدم هایی هم هستند که محیط را برای شما زنده نگه می دارند.


آب و هوای داینامیک
یکی دیگر از زیبایی هایی که به محیط کمک می کند,آب و هوای داینامیک بازی است که در یک کلام فوق العاده,طراحی شده است,به گونه ای که وقتی آب و هوا به حالت ابری در می آید,این حس به شما منتقل می شود که واقعا محیط حس و حال ابری شدن را دارد,بعد از آن که بارندگی شروع می شود,دوباره این حس به شما منتقل می شود که هوای ابری رفته است و بارانی محیط را گرفته است,اما این پایان کار نیست,به دلیل اینکه محیط بازی واقعا بزرگ است,امکان دارد در جایی باران ببارد ولی در چندین کیلومتر دورتر از شما آب و هوا صاف یا ابری باشد.همین موضوع باعث می شود که شما عاشق,محیط بازی شوید.
با آب و هوای بارانی بازی بسیار زیباتر می شود.
شخصی سازی و توانایی ها"Skills"
شخص سازی بازی بسیار عالی طراحی شده است,تا جایی که می توانید دل و روده اسحله اتان را شخصی سازی کنید.به غیر از شخصی سازی اسلحه ها,در ابتدا ساخت شخصیت اصلی خودتان با یک شخصی سازی عالی دیگر روبه رو می شوید که می توانید هر گونه که بخواهید,شخصیت اصلی خود را بسازید.شخصی سازی تنها پایان کار نیست,بلکه یوبی سافت برای بهتر کردن گیم پلی و جذاب تر شدن بازی,قابلیت Skills را برای بازی طراحی کرده است که این بخش هم ماننده بخش شخصی سازی فوق العاده است و باعث می شود مدت زیادی را سرگرم جمع کردن امتیاز برای بالا بردن توانایی های خود باشید.
شاید بگوید,شخصی سازی چگونه,تصاویری زیبا از شخصی سازی اسحله ها در زیر قرار می دهم که با مشاهده آن پی خواهید برد که بازی واقعا از شخصی سازی فوق العاده ای برخودار است.
بخش انتخاب اسلحه زیباست که در آن می توانید اسلحه ها و دیگر ابزار های خود را تنظیم کنید,هر بازیکن می تواند دو اسلحه سنگین همراه یک اسلحه کمری بردارد.لیست اسلحه ها نیز زیاد است.
بعد از انتخاب اسلحه به دو بخش می رسید,سکین اسلحه و شخصی سازی پارت های اسلحه.
بخش سکین اسلحه
بخش شخصی سازی اسلحه,همانطور که مشاهده می کنید,دل و روده اسلحه را می توانید شخصی سازی کنید!

بعد از شخصی بیاید Skills"توانایی های"بازی را مشاهده می کنیم,همانطور که بیان شد این بخش نیز ماننده شخصی سازی اسلحه بسیار خوب طراحی شده است و یوبی سافت برای هر قابلیت برای درک بهتر آن از یک ویدیو پیش نمایش استفاده کرده است.همراه عکس هایی که مشاهده می کنید,توضیحات آن نیز خدمت شما عرض می نمایم.
بخش Skills به 6 قسمت تقسیم می شود که هر قسمت,بخش مرتبط با خود را دارد.
بخش اول بخش اسلحه ها می باشد,که در آن می توانید توانایی کار با اسلحه خود را افزایش دهید.
بخش دیگر مربوط به مخفی کاری می باشد,که در آن می توانید پهباد و دیگر قابلیت ها را تنظیم کنید.
بخش بعدی مربوط به ایتیم هاست.
بخش دیگر مربوط به فیزیک می باشد که در آن می توانید برخی قابلیت های فیزیکی خود را از جمله,دویدن به صورت مخفیانه,نفس برای دویدن و .. را انتخاب کنید.
بخش دیگر مربوط به"گروه" هست که برای هوش مصنوعی بازی می باشد که اگر به صورت تنهایی مراحل را پیش ببرید,باید با هوش مصنوعی مراحل را طی کنید.
در پایان بخش Skills,به بخش پشتبیانی از نیروهای مردمی می رسیم که در آن قابلیت های خوبی جای دارد,می توانید از مردم در خواست کمک کنید برای از بین بردن کارتل ها,از آنها درخواست مورتال کنید برای کشتن دشمنان و البته ماشین.
همانطور که مشاهده می کنید,شخصی سازی و توانایی  ها در بازی واقعا عالی کار شده است.
داستان بازی
داستان بازی این گونه است,که شما باید برای رسیدن به رئیس باندل مواد مخدر بولیوی یعنی El Sueno,زیر مجموعه های آن را از پای در بیارید تا به او برسید.هر کارتل متصل به El Sueno دارای زیر مجوعه های خود است که باید آنها را از بین ببرید تا بتوانید با کارتل اصلی وارد جنگ شوید.داستان بازی با توجه به توضحیات و تجربه شخصی ای که در Close beta داشته ام,مانند دیگر عنوان های یوبی سافت,بسیار خوب و نو است,که شما را غرق دنیا کارتل های مواد مخدر می کند.با توجه به ویدیو هایی اولیه که در Close Beta بود و در مورد داستان بازی توضیح  می داد,داستان بازی امیدوارکننده است.عکس که در زیر مشاهده می کنید,شاخه های پادشاه کارتل ها El Sueno را نشان می دهد.
نقشه بازی
همانطور که در بالا هم بهش اشاره کردیم,نقشه بازی بسیار بزرگ و زیبا می باشد,تا جایی که یه نقشه کوچک که برای close beta اجازه دسترسی به آن داده شده است,با ماشین از بالا تا پایی نیم ساعت یا شاید بیشتر طول بکشید.نقشه بازی که سرجمع کرده ایم به این صورت می باشد.
برای دیدن کامل نقشه روی آن کلیک کنید و منتظر بمانید یا روی اینجا کلیک کنید.
قسمت کوچکی و روشنی که مشاهده می فرمایید,نقشه کوچک Close beta بازی است که در آن اولین کارتل بخش LA Plaga را به قتل می رسانید.


شاید این گونه فکر کنید,من تا اینجا این همه مطلب از بازی خواندم ولی چیزی جز نکات مثبت ندیدم!بله درست است,چون تا الان فقط از نکات مثبت بازی گفته ام,به قولی فعلا ماشین و بدنه اش را برای شما شرح داده ام,اما بیاید به شرح موتور ماشینمان بپردازیم,تا واقعا درک کنید که این بازی بی موتور است!
طراحی ماموریت های بازی
یوبی سافت در تریلر ها,بازی را آنگونه نشان داد که بازی یک عنوان تاکتیکی می باشد که شما باید,به صورت مخفیانه با دیگر اعضای گروه خود آن مرحله یا ماموریت ها را به پایان برسانید و کارتل مواد مخدر را از پای در بیاورید,اما شخص خود,حقیقا هرگز این امر را با آن صورتی که یوبی سافت بازی را نشان داد,تجربه نکردم.اگر شما به تنهایی با هوش مصنوعی بخواهید,مراحل را به صورت مخفیانه به پایان برسانید,کار برای شما بسیار سخت است"این عنوان نیز ماننده دیگر عنوان های Ghost Recon,به همراهانتان دستور می دهید".زیرا شما با دستوری که با آن ها می دهید,هر سه نفر دیگر را به یک مکان می روند,این گونه نیست که یکی از سربازانتان را در یک گوشه مستقر کنید و دیگر سربازتان را در گوشه دیگر!نه هرگز اینگونه نیست,شما با یک دستور,هر سه سرباز را به یک منطقه انتقال می دهید و اگر دستور شلیک به یک نفر دهید,هر سه سرباز شلیک می کنند,اما در توانایی ها می توانید این امر را بهبود ببخشید ولی باز هم آنگونه نمی شود که یوبی سافت بازی را به ما معرفی کرد.
اما از سوی دیگر,اگر با دوستانتان گروهی یا به قولی Co_op بازی را بخواهید انجام دهید,در بعضی از مراحل واقعا باید مخفیانه کار کنید و هر یک از شما باید در یک مکانی برای رد کردن ماموریت ,قرار بگیرید که تا جایی که در Close beta تجربه کرده ام,این امر برای خودم و دوستانم بسیار کم بوده است.از سوی دیگر مراحلی در بازی وجود دارد که خود ماموریت,شما را به این سمت می برد,که نیازی ندارد,ماموریت بازی را به صورت مخفیانه به پایان برسانید,به عنوان مثال در هنگام کشتن یکی از کارتل ها,شما را در مکانی قرار می دهد"نمی خوام مکان را اسپویل کنم"که شما باید,حتما از روش کاورگیری و شلیک استفاده کنید نه مخفیکاری و شلیک,تا بتوانید کارتل را از پای در بیاورید.
با توجه به چیزی که در Close beta تجربه کرده ام,به نظر شخص خودم,هرگز این بازی را نمی توان مخفی کار بسیار عالی ماننده متال گیر نام گذاری کرد و اصلا نباید در حد متال گیر مخفی کاری از بازی بخواهید.در مورد تاکتیکی بودن بازی هم,شاید اگر هوش مصنوعی دشمنان را در درجه اخر بزارید و با دوستانتان باشید,بتوانید به صورت تاکتیکی و مخفیانه ماموریت ها را به پایان برسانید.
گیم پلی بازی
بی شک گیم پلی بازی مهمترین چیزی که باعث شده است,ماشین بی موتور باشد و یا موتور,ماشین را به خوبی به حرکت در نیاورد,گیم پلی آن می باشد.گیم پلی بازی طوری است که واقعا نمی شود با آن ارتباط همیشگی و دائمی برقرار کرد.در بعضی جاها گیم پلی بازی ماننده متال گیر می باشد ولی اصلا آن حس را به شما منتقل نمی کند که متال گیر به شما منتقل می کرد.در بازی هم به صورت اول شخص می توانید شلیک کنید و هم به صورت سوم شخص,اما به غیر از بازی کردن با Sniper,شلیک با دیگر اسلحه ها با حال اول شخص کمی آزار دهنده است.

از سوی دیگر وقتی که روی زمین دراز می کشید,به این صورت می توانید شلیک کنید که شاید با دیدنش,به یاد یک بازی بیافتید!


 
از گان پلی اسلحه ها به گان پلی ماشین گان"منظور از اسلحه هایی است که بر روی ماشین ها قرار دارد"برسیم,می بینیم که باز هم بازی در اینجا حرفی برای گفتن ندارد,اگر لذتی در شلیک اسلحه وجود داشته باشد,در شلیک با گان ماشین در حد صفر است.
به هندلینگ و گیم پلی ماشین ها در این محیط زیبا بپردازیم,که به معنای واقعی شما را از بازی کردن در این محیط زیبا و لذت بخش,زده می کند.طوری است که می خواهید با پایه پیدا راه بروید ولی با ماشین ها حرکت نکنید!اما از سوی دیگر گیم پلی با هلی کپتر و هواپیما کمی قابل قبول تر است ولی باز هم به آن گونه ای نیست که بتواند شما را راضی کند.
نمی دانم واقعا چگونه شرح دهم که گیم پلی با ماشین چقدر بد و خشک است,گیم پلی بازی اصلا در حد نسخه دوم واچ داگز نمی باشد.
از سوی دیگر,کوچکترین تصادف با ماشین,باعث می شود که ماشین شما صدمه زیادی ببند که واقعا با عقل جور در نماید,به عنوان مثال عکس زیر را ببنید:باور کنید تنها یک تصادف کوچک بوده است!
بدون شک مهمترین بخش هر بازی گیم پلی آن می باشد,که واقعا گیم پلی در این عنوان به بدترین شکل ممکن پیاده شده است,امیدوارم در این یک ماه گیم پلی بازی را به حد مناسب و عالی برسانند تا بتوانیم با یک موتور بسیار خوب ماشین زیبایمان را به حرکت در بیاوریم.
بهینه سازی افتضاح و باگ های فراوان
درست است که این Close Beta می باشد ولی بهینه سازی بازی در این نسخه به شدت افتضاح می باشد!که این بهینه سازی بد فقط برای کاربران PC نیست,بلکه بر روی کنسول ها با وجود 30 فریم هم شاهد افت فریم هستیم.
سیستم که با آن به بازی پرداختم به صورت زیر می باشد.
CPU:Ci7 6700K
Ram:16GB
Graphic:GTX1080
در بهترین بالاترین حد گرافیک و حالت ممکن این نسخه از بازی,فریم 89 می داد و تا 35 فریم هم بازی پایین می آمد,اصلا بازی یک فریم ثابت نداشت که بازیکن بتواند به صورت اسوده به بازی بپردازد.
به غیر از بهینه سازی بد این Close beta که اگر نسخه اصلی نیز اینگونه باشد,شاهد یک بهینه سازی افتضاح بدتر از بتمن ارخام نایت باشید,در این نسخه از بازی باگ ها خنده دار و آزاد دهنده وجود دارد که به زودی یک کلیپ خنده دار از این باگ ها تهیه کردیم و روی سایت خواهیم گذاشت.
سخن پایانی
در پایان همانطور که در تیتر و نقد هم بهش اشاره شد,این بازی واقعا یک ماشین بی موتور است.
یک ماشین را تصور کنید,که بدنه و شکل ظاهر آن بسیار عالی طراحی شده است و دارای شخصی سازی بسیار خوب می باشد که ماشینتان را می توانید هر طور که بخواهید,دربیاورید ولی موتوری وجود ندارد تا ماشین را به حرکت در بیاورد و یا اگر هم وجود داشته باشد,ماشین را طوری برای شما به حرکت در می آورد که اصلا می خواهید,ماشینتان را برای دکور بزارید و با او حرکت نکنید.

یوبی سافت در خلق ایده,محیط,شخصی سازی و داستان بسیار خوب عمل کرده است ولی در پیاده سازی آن که باید گیم پلی و دیگر اجزای آن را درست می ساخت,تا به اینجا ناموفق بوده است امیدوارم,که در نسخه اصلی شاهد بهبود این امکانات باشیم.باگ های بازی رفع شود,گیم پلی بازی حداقل به دیویژن نزدیک باشد و گیم پلی ماشین ها مانند واچ داگز 2 طراحی شود.
شخص خودم حاضرم یک سال اینده این عنوان را تجربه کنم ولی یک بهینه سازی عالی و گیم پلی ناب از بازی ماننده محیطش ببینم.

در پایان نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات

  1. User Avatar
    کاربر فعال
    • mrxo88
    • در تاریخ : 17 بهمن 1395 22:17
    1
    نقد خوبی بود، ممنون. خدا کنه بازی اصلی خیلی بهینه تر از این باشه! من که بی صبرانه منتظرشم.
    • 1
    1. User Avatar
      مدير کل
      • yonesxtr
      • در تاریخ : 17 بهمن 1395 22:22
      2
      ممنون داداش
      مرسی که خوندی 
      • 0
  2. User Avatar
    عضوسایت
    • sir1king
    • در تاریخ : 18 بهمن 1395 00:49
    3
    سلام نقد هات هم مثل ساير اكس تي هات محشره يوبي باگ كه ديوژن هم اشغال بود بي سرو و ته خدا كنم اين خوب باشه منتظر نقد هاي ديگه u هستيم...راستي نسخه فشره كور پك بتل ١ هم اومده خيلي حجمش كمه ١٦ گيگ ميزاري؟!
    • 0
    1. User Avatar
      مدير کل
      • yonesxtr
      • در تاریخ : 18 بهمن 1395 01:31
      4
      علیکم السلام
      ممنون داداش

      نه داداش,اگه بزارم فشرده اختصاصی سایتو میزارم.
      • 0

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
ویدئوها
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

طی یک لایو استریم بلاخره از بازی Indiana Jones ایکس باکس که توسط توسعه دهنده
TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!

بالاخره Skull & Bones یوبی‌سافت سنگاپور تاریخ انتشار جدیدی مشخص شد.
TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!

Capcom بازی بزرگ بعدی سری Monster Hunter را معرفی کرد.
TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!

Hello Games سازنده No Man’s Sky بازی Light No Fire را معرفی کرده است، بازی ای
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

طی یک لایو استریم بلاخره از بازی Indiana Jones ایکس باکس که توسط توسعه دهنده MachineGames ساخته رونمایی شد!
» بیشتر بخوانید
داغ ترین بازی ها
بازی هایی که این ماه منتشر می شوند مورد انتظارترین بازی های سال
بالا