تبلیغ شما اینجا نیست!
سایت ایکس تی لند » بخش بازی های رایانه ای » نقد و بررسی بازی Ghost Of Tsushima

نقد و بررسی بازی Ghost Of Tsushima

تاریخ : 1399.08.04
نویسنده : Sepehrd
نظرات : 6
بازدیدها : 727
  • 10
آماده چشش دستپخت ساکرپانچ باشید چرا که طعمی مثل آن را پیدا نخواهید کرد.

استودیوی بازیسازی ساکرپانچ که تا پیش از این با عرضه عناوین inFamous به طور انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن به شهرت رسیده بود این‌بار اما جاه‌طلبی‌های خود را به جزیره سوشیما آورده و توانست مسیر جدیدی را برای آینده خود پیدا کند؛ مسیری که استدیوهای زیادی تا پیش از این به آن پا گذاشته بودند اما ساکرپانچ آن را هموارتر کرده است. سفر به جزیره سوشیما و دفاع از آن توسط جین ساکای در مقابل مغول‌های متجاوز می‌تواند تجربه متفاوتی باشد، تجربه‌ای که طرفداران فیلم‌های کلاسیک کورزاوا تشنه‌ی آن بودند و بالاخره می‌توانند سیراب شوند.
می‌خواهم از داستان بازی برایتان شروع کنم، جایی که سازندگان توانستند با شخصیت‌پردازی قوی و نحوه روایت خود داستانی درگیر کننده خلق کنند.شخصیت اصلی بازی یعنی جین ساکای سامورایی باشرافتی‌ست که می‌خواهد مغول‌ها را از سرزمین اجدادی خود بیرون کند، اما شرافتمند بودن بدون هزینه نیست، آن هم در مقابل مغول‌هایی که هیچ خط قرمزی برای کشت و کشتارهای خود ندارند و از هیچ روشی در این راه دریغ نخواهند کرد. جالب‌تر خواهد شد اگر بدانید سازندگان چگونه از این پتانسیل داستانی بازی استفاده کرده‌اند، بله! شرافت واژه‌ای است که در Ghost Of Tsushima پتانسیل خود را برای پیوند زدن داستان و گیم‌پلی نشان می‌دهد، حتما با خود می‌پرسید چگونه؟!

سوارکاری در Ghost Of Tsushima لذت‌بخش خواهد بود.

قطعا کشتن دشمنان به طور مخفیانه یا ضربه زدن به آن‌ها در راه و رسم سامورایی‌ها چندان کار شرافتمندانه‌ای نیست، اما گیم‌پلی بازی دست‌های شما را برای استفاده از این روش‌ها نه تنها نخواهد بست بلکه به شما اجازه خواهد داد از راه‌های زیادی برای پیشروی به طور مخفیانه استفاده کنید یا اینکه مانند یک سامورایی واقعی دشمنان را از همان ابتدا به جنگیدن بطلبید که هرچند سخت‌تر خواهد بود اما راه و رسم یک سامورایی نیز همین است و اگر از این روش استفاده نکنید قطعا باید جواب نیز پس بدهید. مبارزات بازی به طور کاملا واقع‌گرایانه طراحی شده و فیزیک واقعی به همراه انیمیشن‌های طبیعی نیز به جلوه واقعی مبارزات کمک کرده‌اند. شما حتی می‌توانید ببینید که چگونه برگ‌های خشک شده درختان هنگام مبارزات به رقص در خواهند آمد. همه و همه این‌ها قطعا به لذت بازی افزوده‌اند اما چیزی که باعث می‌شود گیم‌پلی یک بازی عمق داشته باشد تا بتواند برای ساعات زیادی سرگرم‌کننده باشد بیشتر از این‌هاست. در گوست او سوشیما ماموریت‌های فرعی زیادی وجود دارد که با به اتمام رساندن آن‌ها می‌توانید اسکیل‌، آپگرید و آیتم‌های بسیار زیادی را باز کنید، این‌ها آنقدری زیاد هستند که حتی به یاد داشتن همه آن‌ها سخت خواهد بود هرچند که کمک زیادی به شما برای به اتمام رساندن مراحل به طور شرافتمندانه خواهد کرد. تنوع لباس‌هایی که می‌توانید برای شخصیت اصلی انتخاب کنید برای دوست‌داران سامورایی‌ها می‌تواند یکی از نکات مثبت بازی باشد، این تنوع تنها در ظاهر نیست و هرکدام قابلیت‌ها و سبک مبارزه خود را دارند، این یعنی بهترین زره در این عنوان معنی ندارد و هرکدام برای هرکس می‌تواند بهترین باشد.

Ghost Of Tsushima یک تابلوی نقاشی‌ست.

تمام این نکات دست به دست هم داده‌اند تا گیم‌پلی Ghost Of Tsushima یکی از کم‌نقص‌ترین‌های نسل 8 باشد اما هوش مصنوعی ضعیف دشمنان باعث شده که پس از چند ساعت از جذابیت گیم‌پلی و قابلیت‌های بسیار زیاد بازی برای گیمر کاسته شود، حرکات دشمنان حتی در بالاترین درجه سختی نیز قابل پیش‌بینی است و تنها تفاوت در میزان بًرنده بودن تیغه‌ی شمشیر آن‌هاست. نگران نباشید! گوست او سوشیما ساعات زیادی شما را سرگرم خواهد کرد اما این ساعات می‌توانست با هوش مصنوعی بهتر و تنوع زیادتر دشمنان بیشتر نیز باشد. پس از به اتمام رساندن تعدادی از مراحل فرعی شما دیگر نمی‌توانید از بین آن‌ها چیز جدیدی پیدا کنید که بتواند نظرتان را برای خالی کردن نقشه از هرگونه ماموریت و فعالیتی جلب کند. با وجود شخصیت‌های فرعی که ماموریت‌های جذاب و داستان قابل قبول خود را دارند و می‌توانند تاثیرگذار باشند اما دیگر مراحل بازی نمی‌توانند تجربه جدیدی از طراحی مراحل برای بازیبازان به ارمغان بیاورد. دوربین بازی هم گاهی می‌تواند آزاردهنده باشد، خصوصا در فضاهای بسته و کات‌سین‌های داخل بازی که حس می‌کنید آنقدر از شخصیت‌ها دور است تا انیمیشن‌ چهره‌های ضعیف نمایان نشوند. یکی دیگر از بخش‌های بازی که خودنمایی می‌کند بخش پلتفرمینگ است که شما می‌توانید از قسمت‌هایی از صخره‌ها و ساختمان‌ها که سازندگان برای شما مشخص کرده‌اند بالا بروید تا مسیر خود را نزدیک‌تر کنید یا از دید دشمنان دور باشید، این بخش قطعا پتانسیل بیشتری داشت چرا که بازیباز جز تکان دادن آنالوگ نیاز به انجام دادن کار دیگری نخواهد داشت! هرچند که قلاب (grapple) در بازی وجود دارد که کمک زیادی می‌کند اما تنها وجود آن کافی نیست و می‌توانست آزادی عمل بیشتری در این بخش وجود داشته باشد.

حالت عکاسی بازی که با کمک آن می‌توانید تصاویر زیبایی را ثبت کنید.

ترکیب محیط چشم‌نواز جزیره سوشیما با گرافیک خیره‌‌‌کننده برروی سخت افزار قدیمی ‌PS4 قطعا شما را به تحسین سازندگان بازی وامیدارد. پوشش گیاهی محیط شگفت‌آور است که با نورپردازی قوی می‌تواند شرایطی را فراهم کند که مانند یک تابلوی نقاشی از خیره شدن به تلویزیون خانه خود لذت ببرید و حتی ساعت‌ها وقت خود را صرف حالت فوتومد کنید، این اولین بار نیست که محیطی به این زیبایی را در بازی‌های رایانه‌ای دیده‌ایم اما فکر نمی‌کنم مثلش را دیده باشید‌، گویی با اسب خود که اتفاقا سوارکاری با آن‌ هم لذت بخش است پای خود را به وقایع تاریخی ژاپن باز کردید. همه این زیبایی‌ها با ابتکار عمل ساکرپانچ در گشت و گذار در جهان آزاد سوشیما ترکیب کنید تا خودتان به نتیجه برسید که چه چیزی روح سوشیما را از هم‌سبکان خود متمایز می‌کند. دیگر لازم نیست مانند بقیه عناوین جهان‌باز برای پیدا کردن مقصد خود نقشه را باز کنید و به دنبال مراحل اصلی، فرعی و آیتم‌ها بگردید بلکه کافی‌ست مسیر باد، روباه‌ها و پرندگان طلایی را دنبال کنید تا شما را به ماموریت‌ها و مکان‌های مختلف بازی راهنمایی کنند. این ابتکار عمل ساکرپانچ می‌تواند منبع الهام مناسبی برای دیگر سازندگان عناوین جهان‌باز باشد تا بتوانید به طور خستگی ناپذیر از گشت و گذار در محیط لذت ببرید.

آب و هوای پویا کمک شایانی به جذابیت محیط‌های مختلف بازی کرده

گوست او سوشیما با وجود کاستی‌هایی که دارد عنوان باارزشی‌ست، استفاده سازندگان از ایده‌های جدید و ترکیب آن‌ها با ایده‌های جذاب قدیمی هویت اثر را حفظ کرده و به ساختۀ ساکرپانچ ارزش می‌دهد. تجربۀ گشت و گذار در جزیره سوشیما، سلاخی مغول‌ها، استفاده از ابزارها و قابلیت‌های مختلف بازی لذت بخش است. استفاده بهینه از پتانسیل بالای بازی جای تحسین دارد هرچند که با وجود برخی کاستی‌ها که می‌تواند از تجربه کم ساکرپانچ نشأت بگیرد، می‌توانست این تجربه را لذت بخش‌تر کند.


نظرات

  1. User Avatar
    مدير کل
    • yonesxtr
    • در تاریخ : 6 آبان 1399 01:33
    1
    نقد بسیار خوب و جامعی بود,خسته نباشی

    واقعا این چنین بازی ها ژاپنی در صعنت بازی سازی جاشون خالیه که به گذشته سامورایی ها و نینجا ها بپردازن!

    دم استدیو هم گرم که از بازی inFamous اومدن این ریسک کردن که این بازی بسازن و واقعا هم عالی کار کردن

    امیدوارم این راهشونو ادامه بدن و شاهد بازی های بهتری از این استدیو باشیم
    • 9
  2. User Avatar
    کاربر فعال
    • behnambe
    • در تاریخ : 6 آبان 1399 12:42
    2
    نقد و برسی بسیار خوبی بود

    Ghost Of Tsushima بعد از هورایزون یکی از بزرگترین سوپرایز های استدیو های سونی در نسل هشت بود یک ریسک بزرگ که نتیجه خوبی داد
    • 8
  3. User Avatar
    کاربر فعال
    • psnzone
    • در تاریخ : 6 آبان 1399 14:20
    3
    Ghost Of Tsushima یکی از بهترین بازی های این نسل سونیه که واقعا کم نبودن heart_eyes

    امیدوارم نسخه دومش هم بسازن و مشکلاتی که گفتید که تقریبا هم درسته رو رفع کنن بخصوص زاویه دوربینش

    • 6
  4. User Avatar
    کاربر فعال
    • Phillips
    • در تاریخ : 7 آبان 1399 18:56
    4
    جای بخش نقد و بررسی در سایت واقعا خالی بود و باعث خوشحالیه که این کار با بازی خوب و بزرگی مثل Ghost Of Tsushima  شروع شد
    دارم بازی ش میکنم وحسابی دارم ازش لذت میبرم و امیدوارم قسمت دوم بازی ساخته بشه
    ممنون از Sepehrd عزیز بابت نقد این بازی
    • 5
  5. User Avatar
    خبرنگار
    • tedy9912
    • در تاریخ : 9 آبان 1399 13:35
    5
    ما که همچنان منتظریم سونی یخورده کوتاه بیاد و انحصاریاش رو برای پیسی هم عرضه کنه
    نقد عالی بود سپهر جان امیدوارم نقد بازی های دیگر رو هم ببینم برروی سایت
    • 4
  6. User Avatar
    کاربر فعال
    6
    با درود خسته نباشید نقد و بررسی خوبی بود و امیدوارم که همینطور ادامه دار باشه این کار . تو سایت این قسمت نقد بازیها خالی بود
    به نظر من این بازی یه شاهکار مخصوصا موسیقی عالی و فوق العادش بازی از لحاظ گیم پلی و داستان سرایی عالی بوده این چنین بازیهای که بیشتر داستان به صورت خطی هستش نباید انتظار داشته باشیم که مراحل فرعی زیادی درش قرار بگیره چون باعث میشه گیمر داستان از اصلی گمراه بشه به نظر من البته .
    ممنون بابت نقد خوبتون و خسته نباشید موفق باشید.
    • 4

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
ویدئوها
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

طی یک لایو استریم بلاخره از بازی Indiana Jones ایکس باکس که توسط توسعه دهنده
TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از تاریخ انتشار جدید Skull & Bones رونمایی شد!

بالاخره Skull & Bones یوبی‌سافت سنگاپور تاریخ انتشار جدیدی مشخص شد.
TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از بازی Monster Hunter Wilds رونمایی شد!

Capcom بازی بزرگ بعدی سری Monster Hunter را معرفی کرد.
TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!
TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!

TGA 2023:با یک تریلر از بازی جدید استدیو No Man’s Sky به نام Light No Fire رونمایی شد!

Hello Games سازنده No Man’s Sky بازی Light No Fire را معرفی کرده است، بازی ای
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!
با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

با یک تریلر گیم پلی از بازی Indiana Jones ایکس باکس رونمایی شد!

طی یک لایو استریم بلاخره از بازی Indiana Jones ایکس باکس که توسط توسعه دهنده MachineGames ساخته رونمایی شد!
» بیشتر بخوانید
داغ ترین بازی ها
بازی هایی که این ماه منتشر می شوند مورد انتظارترین بازی های سال
بالا